Investime

כיצד נהפוך את המשבר להזדמנות עבור העסק שלנו?

משברים, הם עניין שגור בעולם העסקים. ועדיין, כשהם מגיעים מרביתנו נכנסים לפאניקה ומגיבים בצורה הישרדותית של הקפאת תהליכים ונכנסים לתוך הקונכייה שלהם הן מבחינת הוצאות, והן בדממת אלחוט. בתור בעל עסק בעצמי, אני יודע כמה התקופה הזו יכולה להיות מפחידה. יחד עם זאת, הניסיון לימד אותי שאפשר למצוא את ההזדמנות גם במשבר הנוכחי, אל תבזבזו משבר טוב. החברות הכי אייקוניות הוקמו על הריסות

כדי לנסות לעזור, ניסיתי לשפוך מספר נקודות אור והזדמנות בימים אלו

  1. צרו בולטות ברשת – אין ספק שכמות המסרים לאחרונה ירדה, ובשילוב עם עלויות מדיה נמוכות יש לנו אפשרות ל”גנוב את ההצגה” ולהופיע במקומות שלא יכולנו להרשות לעצמנו כמו טלוויזיה או רדיו בעלויות נמוכות מהרגיל.
  2. שמרו על קשר עם הלקוחות הקיימים – הרבה מפרסמים הפסיקו לפרסם, וכיוון שכלי הפרסומים עובדים בשיטת המכרזים הניזונים מביקוש והיצע, המחיר לקליק וחשיפה ירד משמעותית, ולכן באותו שקל, תקבלו הרבה יותר. כמובן שזה לא מספיק, ועלינו לוודא שניתן להציע את השירות או מוצר שלנו לתקופה זו, וכן לבחור את המסרים הנכונים ללקוחות חדשים.
  3. תחשבו מחוץ לקופסא – איך להתאים את העסק לתקופה –

    למשבר אין תזמון טוף אף פעם,אבל עוד טרם המשבר, מקדונלדס לא הייתה בתקופה טובה כל כך. הסרט שייצא עליה “סופר סייז מי” והביקורות הרבות כלפיה בנושאי הבריאות התחילו להשפיע על הכיס, והמשבר שהגיע ב-2008, היה החרב על הצוואר שלה. התפיסה  הציבורית כלפיה הייתה של מותן ישן ולא בריא.

    אז איך למרות זאת הצליחה מקדונלדס בשנה שבה היריבים שלה ירדו במכירות?

    במקדונלד’ס החליטו לתת גז קדימה דווקא באותה תקופה, ודחפו ליין מוצרים שונה מהמבורגרים: קפה. הם זיהו שקפה הוא מוצר זול בעל שולי רווח גבוהים שיכול לפנות לצרכנים חסכנים בתקופת מיתון. במקום שיקנו לאטה ב-4 דולר בסטארבקס, הם יציעו אותו במחיר משתלם יותר. ואכן, יותר לקוחות הגיעו לסניפים בגלל הקפה, וגם קנו יותר מוצרים משלימים. כאשר מקדונלד’ס דיווחה את תוצאות הרבעון השני של 2008, ימי שיא המשבר, ציין סמנכ”ל הכספים כי “ההשקה של מערך קפה הפרימיום של מק-קפה תרמה משמעותית לתוצאות היציבות”. 

אז לסיכום, יש לכם הזדמנות גדולה, תחשבו חכם ותשתמשו בה.
איתמר וינרב, מנכ”ל TOPA
 

הציטוטים בחסות פורטל שוק ההון ישראל-Investing.com